Terminale intermodalne

Jak to działa

Terminale intermodalne PCC Intermodal SA zlokalizowne są w najważniejszych ekonomicznie regionach kraju. Dzięki inwestycjom i gęstej sieci połączeń intermodalnych PCC tworzy dostęp komunikacyjny do ważnych dla gospodarki kraju ośrodków przemysłowych. Oprócz terminali własnych firma posiada szereg zakontraktowanych partnerów zarządzających swoimi obiektami przeładunkowymi w różnych miejscach w Europie, dzięki którym zasięg jej intermodalnej działalności jest jeszcze większy.

Centralna Polska (PL)

PCC Kutno Terminal

Terminal PCC Kutno rozpoczął swoją działalność w 2011 roku. Latem 2014 roku terminal po rozbudowie podwoił swoją powierzchnię operacyjną. Wiosną 2015 roku został dodatkowo wyposażony w dwie suwnice bramowe, a w 2023 roku obiekt zasiliły kolejne trzy urządzenia przeładunkowe. Na terminalu oprócz suwnic pracuje 8 mobilnych maszyn typu reachstaker. Dzięki rozbudowie i nowoczesnemu wyposażeniu obiekt jest w stanie rocznie przeładować ponad 350 tysięcy TEU.

Dolny Śląsk (PL)

PCC Brzeg Dolny Terminal

PCC Intermodal prowadzi operacje przeładunkowe w Brzegu Dolnym od 2005 roku. Terminal przeładunkowy operatora zlokalizowany jest bezpośrednio przy kompleksie chemicznym zakładów produkcyjnych Rokita. W 2015 roku zakończyła się rozbudowa terminalu. Od 2024 roku na obiekcie odbywają się przeładunki z wykorzystaniem dwóch zdalnie sterowanych suwnic. Obecnie terminal w Brzegu Dolnym ma możliwość przeładować rocznie ok. 150 tys. TEU. Inwestycja stanowi ważny ośrodek logistyczny dla dystrybucji ładunków w regionie Dolnego Śląska zarówno w korytarzach krajowych jaki i międzynarodowych.

Górny Śląsk (PL)

PCC Gliwice Terminal

PCC Intermodal pod koniec 2015 roku zakończyła prace nad rozbudową terminalu kontenerowego w Gliwicach. Terminal o powierzchni operacyjnej 50 tys. metrów kwadratowych został wyposażony w dwie nowe suwnice bramowe. Możliwości przeładunkowe obiektu zwiększyły się do ponad 150 tys. TEU rocznie. Dzięki modernizacji, obiekt zlokalizowany na terenie Śląskiego Centrum Logistycznego, stał się najnowocześniejszym, intermodalnym centrum logistycznym na Górnym Śląsku.

Berlin/Brandenburgia (DE)

PCC Frankfurt Oder Terminal

W grudniu 2014 roku uroczyście zaprezentowano zmodernizowany terminal we Frankfurcie nad Odrą. Dzięki rozbudowie terminal zyskał nowe moce. Obiekt obsługuje strumienie ładunków kontenerowych w korytarzu Wschód – Zachód, łączy polskie regiony z portem w Hamburgu regularnymi serwisami intermodalnymi. Dzięki terminalowi we Frankfurcie sprawnie przebiega dystrybucja ładunków w rejonie Berlina/Brandenburgii, a kontenery na bazie dziennej są dostarczane bezpośrednio do drzwi klientów.

Podkarpacie (PL)

PCC Depot Przeładunkowy Kolbuszowa

PCC Depot Kolbuszowa to funkcjonalny plac służący do obsługi ładunków intermodalnych w południowo – wschodniej części Polski. Depot przeładunkowy zlokalizowany jest w regionie podkarpackim. W promieniu 100-150 km znajdują się takie duże miasta jak: Rzeszów, Nowy Sącz, Tarnów, czy Stalowa Wola. Obiekt funkcjonuje w sieci PCC Intermodal obsługując regularnie 5 pociągów intermodalnych w każdym tygodniu.

Inwestycja w przygotowaniu

PCC Ropczyce Terminal

Obecnie na Podkarpaciu PCC Intermodal SA operuje na niewielkim depo kontenerowym w Kolbuszowej. By dać szansę regionowi na codzienne serwisy intermodalne zarówno w kierunku polskich portów, zachodniej Europy, jak i Ukrainy PCC zdecydowała się zainwestować w nowoczesny terminal intermodalny w Ropczycach. W pierwszej fazie inwestycja będzie wstanie obsłużyć 150 000 TEU co znacznie usprawni i zintensyfikuje obsługę ładunków kontenerowych, może stać się motorem napędowym i przewagą konkurencyjną producentów w regionie Polski Południowo-Wschodniej.

Inwestycja w przygotowaniu

Intermodal Container Yard Tczew

Suchy port (ICY Tczew) to projekt inwestycyjny, który poprawi dostęp komunikacyjny do polskich portów od strony lądu. Centrum konsolidacyjno-dystrybucyjne zlokalizowane bezpośrednio przy węźle Zajączkowo Tczewskie, w sąsiedztwie DK91 oraz węzła Stanisławie Autostrady A1 poprawi efektywność obsługi ładunków skonteneryzowanych w ruchu z / do portów Gdańska i Gdyni i w sposób naturalny przyczyni się do poprawy jakości ruchu intermodalnego w korytarzu Bałtyk-Adriatyk. Inwestycja, realizowana przez PCC na obszarze blisko 70 ha, umożliwi obsługę kolejową i przeładunki około 1 mln TEU rocznie.