Przewozy intermodalne – jak działamy?

Dostawa do drzwi klienta

Regularna siatka połączeń

Transport już od 1 kontenera!

Organizujemy przewóz kontenerów pod adres wskazany przez klienta. Wykorzystujemy przy tym zalety transportu intermodalnego. Kontener jest transportowany koleją pomiędzy morskimi i lądowymi terminalami przeładunkowymi. Dociera w ten sposób do hubu, który jest najbliższy docelowemu adresowi dostawy, a następnie zostaje przewieziony samochodem “do drzwi”. Działamy, bazując na regularnych połączeniach kolejowych. Przewozy po kraju realizujemy w oparciu o własną licencję kolejową. Organizacja całego łańcucha dostaw w oparciu o własny sprzęt i know-how pozwala nam swobodnie kształtować najbardziej efektywne rozwiązania i gwarantować najlepszy możliwy serwis. Zmodernizowane przez nas terminale intermodalne umożliwiają pełną kontrolę nad procesem dostawy i przeładunku. Stały rozkład regularnych połączeń to szansa dla klienta – serwis jest dostępny dla każdego zarówno załadowcy z 1 kontenerem, jak i dużych producentów ze stałymi ciągami kontenerowymi.

Strategia

Łączymy terminale morskie położone w:

  • Hamburgu/ Bremerhaven

  • Rotterdamie

  • Antwerpii

  • Gdańsku i Gdyni

z terminalami lądowymi w:

  • Kutnie

  • Gliwicach

  • Brzegu Dolnym

  • Kolbuszowej

  • Poznaniu

  • Frankfurcie nad Odrą

  • Duisburgu

  • Brześciu

Fundament działalności PCC Intermodal stanowi poszukiwanie optymalizacji dla transportów kontenerowych. Przenosimy ładunki z dróg na tory, odciążając drogi.Tam, gdzie to bardziej efektywne, wykorzystujemy ekologiczny transport kolejowy. Nasze rozwiązanie to odpowiedź na potrzeby rynku. Obsługujemy zarówno pojedyncze kontenery, jak i duże ciągi ładunkowe. Jako operator logistyczny odpowiadamy na wyzwania teraźniejszości i stawiamy na rozwiązania ograniczające emisję CO2 do otoczenia. Transport kołowy wykorzystujemy tam gdzie jest faktycznie atutem – na krótkich odcinkach, łączących naszego klienta z najbliższym terminalem.Dążymy do tego, by sieć połączeń intermodalnych dawała codziennie dostęp ważnym regionom gospodarczym, do wszystkich najważniejszych portów naszej części Europy, a także by dosięgała istotnych dla wymiany handlowej rynków Azji. Idea rozwiązania które promujemy od 2005 roku oparta jest o tworzenie sieci regularnych, codziennych dostaw kontenerowych metodą intermodalną przy wykorzystaniu stabilnych rozkładów jazdy pociągów kontenerowych i skorelowanych z nimi dostaw na pierwszej i ostatniej mili drogą.

Nasza historia

PCC Intermodal to spółka, która weszła na rynek w 2005 roku i od tamtego czasu sukcesywnie wzmacnia swoją pozycję lidera transportu intermodalnego. Dynamicznie kształtujemy rynek logistyczny w Polsce, jesteśmy rozpoznawani również w Europie. W 2010 roku rozpoczęliśmy proces inwestycyjny służący poprawie jakości infrastruktury przeładunkowej w Polsce. Systematycznie zwiększamy częstotliwość połączeń intermodalnych w Europie, a wspólnie z partnerami ze wschodu również w relacjach z Białorusią, Rosją, Mongolią, czy Kazachstanem. Wdrożyliśmy regularne multimodalne połączenie Europy z Japonią i Koreą. Z determinacją realizujemy swoją strategię rozwoju, tworząc dogodną alternatywę na międzynarodowym rynku transportowym.

15 lat doświadczenia, lojalny i zaangażowany zespół i wizja przyszłości, oparta na zrównoważonym rozwoju, kształtują każdego dnia naszą organizację, pozwalając nam tworzyć nowe, sięgać wyżej, dostarczać niezawodne, godne zaufania rozwiązania, a jednocześnie szukać odpowiedzi i badać nieznane, brakujące jeszcze ogniwa w sieci, odpowiadać skutecznie na potrzeby rynku.

Zarząd

Dariusz Stefański – Prezes Zarządu PCC Intermodal S.A.

Prezes Zarządu PCC Intermodal SA – spółki działającej w sektorze krajowych i międzynarodowych przewozów intermodalnych. Absolwent Wydziału Elektrycznego Wyższej Szkoły Morskiej (obecnie Uniwersytet Morski) w Gdyni. Urodzony w 1963 r. Zawodowo związany z branżą TSL od ponad 35 lat. W latach 1997-2005 pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego Nedlloyd Polska, a następnie P&O Nedlloyd Polska. Od kwietnia 2008 do czerwca 2009 r. zasiadał w Radzie Nadzorczej PCC Port Szczecin w roli jej Przewodniczącego.

Adam Adamek – Wiceprezes Zarządu PCC Intermodal S.A.

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Urodzony w 1972 roku. W Zarządzie PCC Intermodal zasiada od lipca 2005 roku, od marca 2006 roku jako Wiceprezes. Współpracę z Grupą PCC zaczynał jako Dyrektor Handlowy PCC Rail Szczakowa S.A. W latach 1997-2001 sprawował funkcję Kierownika Działu Umów i Windykacji w spółce “Katowicki Węgiel”. Wcześniej związany był zawodowo z Katowickim Holdingiem Węglowym.

Nasze certyfikaty

Mamy innowacyjne podejście do operacji terminalowo-transportowych, spełniamy wymogi bezpieczeństwa, kodeksu pracy, dbamy o normy społeczne i fair play, co pozwala nam na realizowanie najbardziej wymagających przewozów. Posiadamy certyfikaty, które gwarantują bezpieczeństwo danych i mienia naszych klientów, a także naszą skuteczność i rzetelność w przeprowadzaniu operacji celnych.

Certyfikat Upoważnionego Przedsiębiorcy w zakresie „Bezpieczeństwo i Ochrona” uzyskany 13 marca 2012 r oraz “Uproszczenia Celne, Bezpieczeństwo i Ochrona” uzyskany 26 marca 2018 r

Certyfikat AEO-S przyznany przez Izbę Celną w Gdyni jest dokumentem honorowanym we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej. Stanowi on potwierdzenie jakości i bezpieczeństwa oferowanych usług. Spółka w ramach certyfikacji spełniła szereg rygorystycznych wymagań proceduralnych takich jak:

  • poprawa organizacji wewnętrznych procedur bezpieczeństwa,
  • zabezpieczenie dostępu do systemów operacyjnych,
  • fizyczną ochronę biur i terminali,
  • udowodniła rzeczywiste dążenie do optymalizacji podejmowanych procesów logistycznych. 

Certyfikat “Uproszczenia Celne, Bezpieczeństwo i Ochrona” stanowi rozszerzenie dotychczasowego certyfikatu o gwarancję uproszczeń formalności celnych.

Certyfikaty te stanowią ważny atut w kontaktach z organami celnymi, jak i partnerami biznesowymi.

Quality Assessment System kontrola bezpieczeństwa od 2013 r

Safety & Quality Assessment System to narzędzie służące badaniu bezpieczeństwa i jakości działań operacyjnych w obrocie produktami chemicznymi (zarówno obojętnymi, jak i niebezpiecznymi podlegającymi ADR, RID, ADN oraz materiałami szczególnego ryzyka HCDG) przez podmioty funkcjonujące w łańcuchu logistycznym. Badanie SQAS to prowadzony przez niezależnych ekspertów system. Raporty sporządzane są na bazie wystandaryzowanego kwestionariusza i są aktualizowane cyklicznie.